środa, 12 kwietnia 2017

Chrzanówka - zupa na Wielkanoc

Chrzanówka to moje odkrycie sprzed dwóch lat kiedy kompletnie nie miałam pomysłu co zjeść zamiast żurku.  Zupa chrzanowa jest dość łatwa w wykonaniu pod warunkiem, że ma się dostęp do serwatki, ale tą można zastąpić innym "kwasidłem" na przykład: bezglutenowym zakwasem na żur, sokiem z kiszonej kapusty, maślanką, śmietaną lub kwaśnym mlekiem.
Ja uparłam się na serwatkę, którą zrobiłam z pół litra mleka i pół litra kefiru, a produktem ubocznym był pyszny biały ser.  Gotowałam przez około 20 minut na wolnym ogniu aż do oddzielenia sera i serwatki.

Składniki:
 1 litr serwatki,
 4 łyżki świeżo startego chrzanu, może być kupny starty chrzan, ale wtedy zupa będzie łagodniejsza,
 kawałek wędzonki lub wędzonego żeberka oraz kawałki kiełbas - około 20 dag,
 2-3 jajka ugotowane na twardo,
 3 łyżki śmietany,
 1 łyżka mąki ziemniaczanej lub innej bezglutenowej,
 2 ząbki czosnku,
 sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:
Serwatkę podgrzać, dodać chrzan, podsmażoną wędzonkę, kiełbasę. Zagotować przez kilka minut, doprawić solą i pieprzem oraz roztrzepaną mąką ze śmietaną (do słoika wlać nieco ciepłej wody, dodać łyżkę mąki i 3 łyżki śmietany, następnie roztrzepać). Na minutę przez zdjęciem garnka z kuchenki dodać wyciśnięty czosnek. Podawać z jajkiem i pietruszką. W wersji tradycyjnej serwuje się chrzanówkę z ziemniakami pokrojonymi w kostkę.






źródła:
http://culture.pl/pl/dzielo/wielkanocna-zupa-chrzanowa
http://www.stara.tomice.pl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=811

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz