niedziela, 23 grudnia 2018

Fińskie pierniczki

Fińskie pierniczki- szybko i smacznie.

W tym roku naprawdę cierpię na brak czasu przed świętami. O piernikach nawet nie myślałam, a tu znajoma podrzuciła mi pomysł na wersję fińską. Przejrzałam internety, pierwszy lepszy przepis glutenowy uznałam za możliwy w wersji gluten free i mam pierniki jak się patrzy.

Składniki:
200 g miękkiego masła
150 ml ciemnego miodu
1 łyżeczka mielonego kardamonu*
1 łyżeczka mielonego cynamonu
1 łyżeczka mielonego imbiru
2 duże jajka
150 g cukru     
700 g mąki*
2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 szklanka wody   

* korzystałam z jednorodnych przypraw, które zmieliłam w młynku
* do ciasta użyłam miksu do chleba firmy Balviten 

Przygotowanie:
Miękkie masło, miód, przyprawy oraz cukier wymieszać mikserem. Nie przerywając miksowania dodawać jajka, aż wszystko dokładnie się połączy. Do masy maślanej z przyprawami przesiać mąkę wymieszaną z sodą oczyszczoną. Zagnieść dobrze ciasto  dodając wodę. Uformować kulę i włożyć do lodówki na 30 minut. Ciasto po wyjęciu z lodówki wałkować i wykrawać formy. Kłaść na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w dużych odstępach.  Piec 10 -12 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 180ºC. Ostudzić na kratce. Udekorować lukrem lub czekoladą.


Korzystałam w przepisu w wersji glutenowej ze strony: http://zakatekrozkoszy.blox.pl/2015/12/Finskie-pierniczki-korzenne.html


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz